Salgsbetingelser
VILKÅR FOR BESTILLING AV VARER FRA ROTATE AS
Bestilling og betaling gjøres på vanlig måte via Gartnerbutikken.no sin nettbutikk.
PRISER
Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Det er ingen skjulte kostnader ved å handle hos oss.
ORDREBEKREFTELSE
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
BETALING
Du velger selv den betalingsmetoden som passer best for deg:
1) Klarna - Velg om du vil ha faktura, betale med VISA/Mastercard, eller om du vil dele opp betalingen.
2) Vipps - Rask og sikker betaling via Vipps.
KANSELLERING AV ORDRE
Gartnerbutikken kan kansellere en ordre for kunde, så lenge denne ikke er utsendt.
Ved fullført betaling via Klarna eller Vipps, vil betalingstjeneste reservere kjøpsbeløpet i kundes konto.
Det reserverte kjøpsbeløpet trekkes aldri fra konto før den eksisterende ordren er behandlet, utsendt og overbrakt til Posten/Bring. Ved kansellering av ordre i Gartnerbutikken vil reservasjon av kjøpsbeløp i kundes konto oppheves av den aktuelle betalingstjeneste.
LEVERING
Pakker sendes med sporing til ditt nærmeste utleveringssted, og du må hente ut pakken innen 7 dager etter ankomst (endret fra 14 til 7 dager f.o.m 01.10.22)
Levering av produktene fra vårt lager til transportør skjer normalt neste virkedag etter vi har mottatt bestillingen. Normal leveringstid sør for Trondheim er 1-2 dager. Til Nord-Norge er det normalt 2-4 dagers leveringstid. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, og er i din besittelse. Om noe er utsolgt vil varen bli sendt så snart den er på lager.
Hentemelding sendes på e-post og sms.
For detaljert info vedrørende fraktalternativer og levering se vår oversikt.
ANGRERETT
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Angrerettskjema ligger alltid vedlagt i din forsendelse. Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Å ikke hente ut en forsendelse går ikke under angreretten.
Les mer om lov om angrerett her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27
UNDERSØKELSE AV VAREN
Når kjøperen mottar varen, skal han eller hun undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss innen 7 dager.
BYTTERETUR
Ved ønske om bytte av vare gjelder samme betingelser som for angrerett, men selger dekker i denne sammenhengen returfrakt for vare eller varer tilbake til lageret. Med forbehold om at dette er en ekstraservice som selger yter overfor kjøper. Denne ytelsen kan fritt oppheves dersom fraktsum tilbake til lageret kan regnes som urimelig høy i forhold til varene de byttes til.
REKLAMASJON
Reklamasjon vil si produktmangler med opphav i produksjonsfeil og omfatter ikke feil bruk eller -bruksområde forårsaket av kunde. Ved reklamasjon må produktet sendes i retur til vårt lager i Skien. Godkjente reklamasjonssaker dekkes i utgangspunktet først ved vareerstatning, men dersom dette ikke er mulig kan saken løses via tilgodebeløp eller kjøpsrefusjon (helt eller delvis av opprinnelig kjøpesum avhengig av brukstid). Ønsker du i tilfellet kjøpsrefusjon penger tilbakeført til konto, vennligst oppgi ditt kontonummer.
For at vi skal ha mulighet til å vurdere din sak trenger vi følgende informasjon sendt per mail til hei@gartnerbutikken.no:
- Ordrenummer og kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak
- Bilde, eller hvis mer naturlig, kort videoklipp(<10 sek) av feilen. Påse ved demonstrering av bruk, at hele produktets tilstand dokumenteres godt fra strømuttak i vegg til produktet og selve feilen.
Se også forbrukerrådets nettsider for mer info angående dine rettigheter ved en eventuell produksjonsfeil og reklamasjonssak.
UAVHENTEDE PAKKER
Når du bestiller hos oss er det ditt ansvar å hente pakken din når den er levert ditt utleveringsted. Det er ditt ansvar å hente pakken innen 7 dager (tidligere 14 dager, endring fra 1.10.22). Vi har oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt utleveringssted.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil pakken bli sendt i retur til oss. Du står ansvarlig for den totale fraktkostnaden à 129,- pr. kolli og belastes et håndteringsgebyr på kr. 200,-.
For ordrer over Kr. 1500,- med fri frakt belastes 2 x 129,- pr. kolli som ordinær fraktkostnad for begge veier, i tillegg til ovennevnte håndteringsgebyr à 200,-.
Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig. Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide. Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din.
Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på transportørens priser.
PERSONOPPLYSNINGER
Gartnerbutikken AS samler inn og behandler personopplysninger om våre kunder, besøkende på våre nettsider, og andre som er i kontakt med oss.
Se vår personvernerklæring for informasjon om hvordan personopplysningene dine behandles og hvilke rettigheter du har etter personvernlovgivningen.
Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning. Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.
FORCE MAJEURE
Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen løser oss fra ansvaret for forpliktelser som vi ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor vår kontroll.
FORBEHOLD
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.
FIRMAINFORMASJON
Firmanavn: Rotate AS
Kontaktadresse: Østre gate 21, 2317 Hamar
E-post: hei@gartnerbutikken.no
Telefonnummer: 938 39 040
Organisasjonsnummer: 912 004 899 MVA